Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Ο θησαυρός του Αλή Πασά ήταν μόνο νερό

Ο θησαυρός του Αλή Πασά ήταν μόνο νερό;

Ένας λανθασμένος υπολογισμός έφερε τα «πάνω κάτω» στην υπόθεση του θησαυρού του Αλή Πασά, στη Βασιλική Τρικάλων.

Σύμφωνα με το trikalanews, το γεωτρύπανο εισχώρησε σε βάθος μεγαλύτερο του αναμενόμενου και χτύπησε «φλέβα»… νερού που «έπνιξε» τα υποτιθέμενα «διαμερίσματα» της «Τράπεζας του Αλή Πασά».

Ο χώρος, πλέον, «σφραγίζεται» με τον Ελληνοαυστραλό, Βαγγέλη Δήμου, ο οποίος αναζητά τον θησαυρό, να υπόσχεται πως θα επιστρέψει στο σημείο μετά από 6 μήνες για να προσεγγίσει τον «θησαυρό» από άλλο σημείο.

Πάντως, στα αυστραλιανά δημοσιεύματα τονίζεται πως η απόπειρα του κ. Δήμα έχει πάρει διεθνή δημοσιότητα, καθώς ο ίδιος φέρεται να ισχυρίζεται πως ο θησαυρός είναι αμύθητος.

Υποστηρίζεται επίσης ότι ο Ελληνοαυστραλός χρυσοθήρας έχει σκάψει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, για αναζήτηση θησαυρού πριν φτάσει στα Τρίκαλα.

Τέλος, σε ραδιοφωνική εκπομπή του «SBS» αναφέρθηκε ότι ο επόμενος στόχος του κ. Δήμα είναι να βρει τον θησαυρό του …Πριάμου!

ΔΝΤ: σε καλό δρόμο η Ελλάδα



Κατά της αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας τάχθηκε σήμερα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), ξεκαθαρίζοντας πως αυτή τη στιγμή μία τέτοια ενέργεια θα προκαλούσε στην οικονομία της χώρας περισσότερες ζημιές από οφέλη. 

«Συμφωνούμε με τις ελληνικές αρχές και τους ευρωπαίους εταίρους μας ότι το κόστος μιας αναδιάρθρωσης χρέους θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα οφέλη του», είπε σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Reuters, ο αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ, ο Αντζάι Τσόπρα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Βιέννη. 

Ο αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ πρόσθεσε ότι «η δημοσιονομική προσαρμογή της Ελλάδας βρίσκεται σε καλό δρόμο, αν και όπως είπε, «χρειάζεται ακόμα περισσότερη δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση. Η πρόκληση θα είναι η δημιουργία μίας σταθερής βάσης για τη δημοσιονομική προσαρμογή», είπε.

Εν τω μεταξύ, στην έκθεση του ΔΝΤ για την «Περιφερειακή Οικονομική Προοπτική της Ευρώπης», που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, ο διεθνής Οργανισμός διατηρεί αμετάβλητες τις προβλέψεις του για ύφεση 4% φέτος και 2,6% το 2011.

Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, εκτιμά ότι φέτος θα διαμορφωθεί στο 4,6% και θα υποχωρήσει το 2011 στο 2,2%.

Στο σημείο της έκθεσης για την απασχόληση, το ΔΝΤ υπογραμμίζει πως η κατάργηση των προνομίων των προστατευόμενων επαγγελμάτων στον τομέα των υπηρεσιών ή η κατάργηση των «ακαμψιών» στις αγορές προϊόντων, θα ενισχύσει την απασχόληση, εφόσον συνοδεύεται από μια «ευέλικτη» προσφορά εργασίας που θα υποστηρίζεται από την «επαρκή, αλλά όχι υπερβολική» προστασία της απασχόλησης. 

Η Ελλάδα παρουσιάζεται ως παράδειγμα προς μίμηση, καθώς, όπως αναφέρεται στην έκθεση, «πρόσφατα ψήφισε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας και είναι έτοιμη να προχωρήσει στην απελευθέρωση των επαγγελματικών υπηρεσιών και να άρει τους κανονιστικούς φραγμούς στον τομέα του τουρισμού και της λιανικής πώλησης».

Μηδέν εις το πηλίκον



"Λευκή" ισοπαλία στο ΟΑΚΑ... αλλά "σκούρα" τα πράγματα για τον Παναθηναϊκό και την πρόκριση στους "16". Οι "πράσινοι" έμειναν στο 0-0 με την Ρουμπίν Καζάν και με έναν βαθμό ενεργητικό δύσκολα μπορούν να ελπίζουν. Ντεμπούτο για τον νεαρό Μαυρία.

Χωρίς νίκη και την τρίτη αγωνιστική έμεινε ο Παναθηναϊκός που δεν μπόρεσε να λυγίσει την Ρουμπίν Καζάν στο ΟΑΚΑ. Το τελικό 0-0 δεν αφήνει περιθώρια ελπίδας για πρόκριση στους "16" της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.
Ο Παναθηναϊκός ήθελε... αλλά σε πολλά σημεία έδειχνε να μην μπορεί. Οι γηπεδούχοι έχοντας τις σημαντικές απουσίες των Λέτο, Νίνη, Γκοβού και Καντέ προσπάθησαν κόντρα σε μια ομάδα που βασικά δεν ήθελε να χάσει.

Οι "πράσινοι" έφτασαν στο γκολ... με τον Σισέ 77' αλλά δεν οριακά ο Γάλλος έδειχνε να είναι σε θέση οφ σάιντ. Συγκλονιστική εικόνα του  σταρ του "τριφυλλιού" που έδειχνε καθιστός στο χορτάρι του ΟΑΚΑ στην λήξη του ματς, στεναχωρημένος και απογοητευμένος.

Στα θετικά του ματς, η ανάδειξη ενός ακόμα ταλέντου για το ελληνικό ποδόσφαιρο με το ντεμπούτο του Χάρη Μαυρία.

Διαιτητής
: Μάνουελ Γκρέφε (Γερμανία)
Κάρτες: Σιμάο 90' / Γκεκντενίζ Καραντενίζ 7', Νομπόα 79'
Κόκκινη: -
Παναθηναϊκός (Νίκος Νιόπλιας): Τζόρβας, Σπυρόπουλος, Βύντρα, Σαριέγκι, Μπουμσόνγκ, Σιμάο, Κατσουράνης (62' Χριστοδουλόπουλος), Καραγκούνης (62' Πλεσί), Μαρίνος (78' Μαυρίας), Λουίς Γκαρθία, Σισέ
Ρουμπίν Καζάν: (Κούρμπαν Μπερντίεβ): Ριζικόβ, Καλεσίν, Θέσαρ Νάβας, Μποκέτι, Ανσάλντι, Νομπόα, Νάτσο, Κασάεβ (86' Μπιστρόβ), Ριαζάντσεβ, Γκεκντενίζ Καραντενίζ (65' Μάρτινς), Κορνιλένκο.


Το πρόσωπο είναι η ψυχή του σώματος

Ο πίνακας «Αννα Σαράντη», 1957

Ο πίνακας «Αννα Σαράντη», 1957


Τα περιστατικά και οι περιπέτειες μιας μακράς ζωής πρέπει να γίνουν ένα με τη ζωγραφική μου προσπάθεια, όπως και λίγα πρόσωπα, άντρες και γυναίκες, που τα θυμάμαι πάντα με αγάπη, σαν όνειρα απραγματοποίητα, γιατί έτσι είναι η ζωή». Με αυτό τον τρόπο περιέγραφε μια πτυχή της σχέσης του με τη ζωγραφική ο ευπατρίδης Γιώργος Μαυροΐδης (1912-2003).



Η ισχυρή, ουμανιστική διάσταση της τέχνης του αποκαλύπτεται στην έκθεση «Γιώργος Μαυροΐδης: Ανθρωποκεντρική ζωγραφική 1947-2003» που εγκαινιάζεται απόψε στις 8 μ.μ. στο Ιδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Περιλαμβάνει εκατό και πλέον μνημειακούς πίνακες μαζί με εβδομήντα σχέδια, που συνθέτουν την εικαστική του ανθρωπογεωγραφία.



«Το πρόσωπο για τον ίδιο είναι η ψυχή του σώματος», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς, πριν αναφερθεί στις προσωπογραφίες των στενών φίλων του ζωγράφου που βλέπουμε: Ανδρέα Βουρλούμη, Διονύση Φωτόπουλου, Οδυσσέα Ελύτη, Θανάση Νιάρχου, Αγγελου Παπαδημητρίου, Μάτσης Χατζηλαζάρου, Κίτσως Μαυροΐδη, Σοφίας Σπυράτου και πολλών άλλων. «Δεν πρόκειται για εξιδανικευμένα πορτρέτα, σαν αυτά που τις περισσότερες φορές επιθυμούν οι εικονιζόμενοι, αλλά για ζωγραφικές καταγραφές συγκεκριμένης χρονικής στιγμής», σημειώνει ο Τάκης Μαυρωτάς. «Ποτέ δεν εξωραΐζει το μοντέλο, ούτε το εξυψώνει στην κοινή συνείδηση. Αντίθετα, τα πορτρέτα του διαπνέονται από ένα νόημα ηθικό, που αποτυπώνει το ισχυρό ζωγραφικό του ένστικτο. Η εικονιζόμενη μορφή, σε αρκετές περιπτώσεις, γίνεται έμμονη ιδέα, όπως για παράδειγμα στα πολυάριθμα πορτρέτα της Αναστασίας ή της συζύγου του».



Ο Γιώργος Μαυροΐδης, γιος του Κύπριου Gaston Μαυροΐδη και της Λευκαδίτισσας Ζωής Θεοχάρη, γεννήθηκε στον Πειραιά τον Σεπτέμβριο του 1912. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Νομικά και Πολιτικές Επιστήμες), γνώρισε τον Γιάννη Τσαρούχη με τον οποίο διατήρησε φιλικές σχέσεις. Το 1946 εισήλθε στο Διπλωματικό Σώμα. Την ίδια χρονιά ταξίδεψε στην Αίγυπτο, όπου παντρεύτηκε την Αλεξάνδρα Θωμαΐδη, με την οποία απέκτησαν μια κόρη. Το 1959 αποχώρησε από το Διπλωματικό Σώμα, εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής ζωγραφικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (το 1977, πρύτανης) και η σχέση του με την τέχνη ισχυροποιήθηκε με την παρουσίαση της δουλειάς του σε αρκετές εκθέσεις εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.



Η ελληνική παράδοση, οι νεκρικές προσωπογραφίες του φαγιούμ, η μεγάλη ιστορία της τέχνης ανώνυμων και επώνυμων καλλιτεχνών του Αιγαίου και της Κύπρου από την εποχή των κυκλαδίτικων ειδωλίων έως τις δημιουργίες των λαϊκών απογόνων τους, τροφοδότησαν τη ζωγραφική του. Μοναδικός θεωρείται ο καθαρά χρωματικός τρόπος που χειρίστηκε το φως.



Στον κατάλογο της έκθεσης γράφουν ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Θανάσης Νιάρχος, ο Αγγελος Παπαδημητρίου και η Ναταλία Μελά, η οποία θυμάται: «Ο Μαυροΐδης με τα φουντωτά φρύδια, με γένια και μουστάκια τώρα πια σαν Δίας με αστροπελέκια τα πινέλα του, ζωγράφιζε τα πράγματα που τον συγκινούσαν».



* Διάρκεια έκθεσης έως 5/1/2011