Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

Απομακρύνονται σε βάθος χρόνου τα πρατήρια που λειτουργούν σε πολυκατοικίες

Εικόνα από την έκρηξη σε πρατήριο που λειτουργούσε σε πολυκατοικία με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένα άτομο


Αθήνα
Το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει μηχανισμό ελέγχου της λειτουργίας των ΚΤΕΟ, κίνητρα για τη δημιουργία πρατηρίων και συνεργείων αερίων καυσίμων και κατάργηση του περιορισμού των 200 μέτρων ως ελάχιστης απόστασης για τη λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Αναλυτικά, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι για πρώτη φορά θεσπίζεται μηχανισμός που θα ελέγχει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Όπως δήλωσε, υπάρχουν ΚΤΕΟ που στο 90% των οχημάτων, δεν βρίσκουν καμία ατέλεια, γεγονός που όπως είπε, είναι αρκετά ύποπτο.

Βάσει εκτιμήσεων, το  35%-40% των οχημάτων δεν περνά καθόλου από ΚΤΕΟ, παρά το γεγονός, ότι τα πρόστιμα είναι τσουχτερά.

Στο εξής, παρέχεται η δυνατότητα σε ιδιοκτήτη Ι.Χ. που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, να πάει για τεχνικό έλεγχο και μέσα σε δέκα μέρες να παρουσιάσει τη σχετική κάρτα. Έτσι θα πληρώσει μόνο το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τη θέσπιση κάρτας θορύβου στα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα.

Σε ό,τι αφορά για τα πρατήρια υγρών καυσίμων, καταργείται ο περιορισμός της ελάχιστης απόστασης των 200 μέτρων και ο μόνος περιορισμός που υπάρχει είναι να λειτουργούν σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων από χώρους όπου κατοικούν τουλάχιστον 50 άτομα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι βενζινάδικα που λειτουργούν σε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και άλλους τέτοιους παρόμοιους χώρους θα πρέπει να απομακρυνθούν. Για το σκοπό αυτό, δίνεται 12ετής προθεσμία για τη μετακόμιση των πρατηρίων αυτών.

Για το θέμα της απόστασης υπάρχει ήδη αντίδραση από τους πρατηριούχους, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.

Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν την Τρίτη.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση εθνικού συμβουλίου οδικής ασφάλειας, τη δημιουργία γενικής διεύθυνσης οδικής ασφάλειας.

Στο εθνικό συμβούλιο οδικής ασφάλειας στο οποίο θα εκπροσωπούνται όλοι οι αρμόδιοι κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς, θα ασχολείται με το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και θα υποστηρίζει το έργο της αρμόδιας διϋπουργικής επιτροπής.


in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε εδώ τη γνώμη σας...